Servicetelefonen

För tredje & sista natten har jag servicetelefonen vid min sida. Den har vart okej, men jag är trött. Till råga på allt börjar jag kl. 07.00 eller 07.45 den här veckan också. Men snart är det över. Imorgon känns allt bättre! Idag åkte Hanna till Nai ton för att spendera sina sista dagar där, det är synd att jag jobbat långa dagar när hon var här, men vi fick åtminstonde 2 veckors semester tillsammans. Det har vart påfrestande med drygt 3 veckor tillsammans, men de var det värt

Fina syster i Ao Nang!

Nu laddar jag om batterierna för Therese som ankommer på tisdag & Anton som kommer nästa lördag. Det är bra med  besö
k för då går tiden fort, jag räknar med att komma hem 3 veckor med start någon gång i Mars!

Ps: Jag glömde lägga över bilderna från Hanna's kamera på min dator, väldigt dåligt av mig....

Mulet

Det blev inge Freedom Beach igår, Sashia var sjuk och det kostar en del att åka dit. Så jag bestämde att vi skulle åka till Nai harn istället, jättemysigt där också men ryssarna's paradis! Mot kvällen så åkte vi till Patong och träffade Jenni, pratade massa Turkiet & shoppade lite.

Idag är det mulet, det betyder att jag kan ligga inne med gott samvete. Har otroligt nog ledsnat lite på sol & bad (!), hade utan problem bytt ut några dagar mot skidåkning nu!

Freedom beach

Imorgon är jag ledig, och då tänker jag lägga mig raklång på stranden ovan. Nog för att jag bara jobbat 3 dagar efter semestern, men jag är helt slut redan. Har ju kommit av mig lite när jag vart på semester!

Idag har jag jobbat 11-20, och sen har vi haft möte och middag med teamet. Kul att göra något annat än hänga på kontoret med dom. Mindre kul är ju att Hanna hamnar i kläm, och inte får så mycket tid med mig. Men imorgon blir det heldag på stranden & sedan Patong på kvällen :-)

Back to work

Semestern är slut och jag är tillbaka på kontoret igen. Och tro't eller ej, men det har lugnat ner sig ordentligt på kontoret när jag vart borta vilket är superskönt! Det finns nu tid att göra allt under dagen utan att stressa ihjäl sig.

Som vanligt har jag vart dålig på att updatera, för det första har jag ju vart på semester & för det andra har mitt internet inte fungerat. Men nu har jag inget att skylla på längre! Ska försöka lägga upp lite härliga semesterbilder så snart jag fått alla från Hanna, de är nämligen hon som tagit dom bästa.

Osså var det de där med sommaren, jag har tackat Ja till Guide Online Alanya efter många om och men. Var jättemånga personer som blev glad att jag fått den positionen och det uppskattar man ju alltid! Så det blir säkert en bra sommar ändå :-) Nu väntar jag bara på ett datum....

S11

Så har positionerna för sommaren 2011 kommit ut, och det blev ju inte riktigt som jag tänkt mig. Fick ett samtal från huvudkontoret igår eftermiddag där hon förklarade varför jag inte fått vad jag sökt & varför dom placerat mig som Guide Online Alanya istället. Dom som fått Operation manager, flygplatsansvarig har bättre erfarenhet än mig (eh..) och med min kunskap ville dom inte ens placera mig i Antalya som flygplatsteam, så då blev det Guide Online eftersom jag har så bred kunskap på det området och för "duktig som guide i Antalya".

Ja jag vet inte alls, förvirrad till max. Igårkväll ville jag bara säga upp mig på en gång. Har till imorgonkväll på mig att fundera.

When you try your best but you don't succeed

Ansökan S11

Ansökan inför sommaren 2011 är skickad. Det blev såklart Turkiet, så ännu en gång håller vi alla tummarna för att det går bättre den här gången! (Jag vet att ni vill ha hem mig, men om jag lovar att komma hem på semester i sommar då?) 14 januari har vi svaret iaf!

Imorgon är det dags för Bali! It will be great :-)

Semester!

Så har semestern äntligen startat. Eller egentligen har jag ledig dag idag, och semestern börjar imorgon.

Idag har jag vart till Freedom beach med ett gäng, hade tyvärr lite otur med vädret men vad gör väll det när man har trevligt sällskap! Ska iväg och äta middag om ett tag.

Imorgon kommer syrran ner till mig eftersom kusinerna åker hem & på fredag morgon väntar Bali!

1/1-11

Så har vi startat år 2011 skålandes i champagne! Vi var 40st från teamet som firade på en restaurang uppe på en höjd, så hade en alldeles fantastisk utsikt över alla fyverkerier och risballonger som sändes upp i luften.

Emelie & Jag

Och det här nya året kan ju inte bli annat än bra!

• Syrran ankommer till Thailand imorgon, till mig på torsdag
  • Jag jobbar 3 dagar till, sen har jag semester till 19 januari! Bali next :-)
  • Sashia (som jag jobbade med i Turkiet) kommer till mitt team!
  • Bästaste Anton & förhoppningsvis Therese kommer på semester i Februari
  • 14 januari vet vi vart jag kommer tillbringa sommaren! Håll tummarna ;-)

GOTT NYTT ÅR!

Kusiner på besök

Har haft det jättetrevligt med familjen Wallgren som vart på besök. Skönt med lite annat folk omkring sig än kollegor hela tiden! Men imorgon drar dom vidare norrut och jag börjar ladda batterierna för att syrran dyker upp om en vecka :-)

Och ladda batterierna behöver jag minsann göra, har vart så mycket att göra på jobbet senaste tiden. Visst är det skoj att ha mycket att göra, men gränsen är nådd och jag är i stort  behov av semester. One week to go!

Freedom Beach

God jul!

God jul och god fortsättning till er alla! Här har vi strålande sol och 30+ dagtid så det är helt okej. Fast jag skulle faktiskt ha bytt bort det utan problem för att få vara hemma med familj, vänner och snö på julafton. Fick svensk julmat iaf, så det är jag glad för :-)

Annars då? Internet har slutat fungera hemma, ska tydligen komma igång igen efter nyår så de är ju bara att hålla tummarna för det, men man vet ju aldrig, ni vet ju hur det gick i Turkiet.... Men upptäckte idag att jag har ett internetcafé nästan vägg i vägg med mig så jag klarar mig nog ändå!

Har legat på beachen två dagar i rad, kusinerna är på besök så de är myspys :-) Middag nästa!

Högsäsong på ingång

Japp, nu har det dragit igång. Telefon, mail & SMS håller oss sysselsatta på kontoret nu, men värsta smällen har nog inte kommit än för på torsdag har vi första jumboflyget som ankommer med 582gäster! Sen smäller det nog till ordentligt, men det känns bra :-)

Efter jobbet idag åkte jag och Emelie iväg till Central Festival, ett stort shoppingcenter. Där blev det klippning och slingning av håret, så nu har jag kortare hår & är mer blond, känns fräääscht! Efter det blev det Sushi, och avslutade kvällen med att äntligen boka biljetter till Bali! 7 januari drar vi på semester :-)

The Day

Igår var dagen med stort D. Men nej, de blev ingen managerpostion för mig den här gången. Det kändes inge vidare först, men nu är det ok. Har en till chans i Januari när jag kan söka flygplatsansvarig, annars får jag väll nöja mig som guide . . Som syrran sa, "det finns en mening med allt", så sant som det är sagt.

Annars har jag haft härliga dagar med Daphne nu. Torsdagkväll började vi med Sushi, igår checkade vi in på hotell Front Village,  myste med massage och massa snack, för att sedan göra Patong osäkert! Idag har vi käkat brunch och nu har hon åkt hem till Khao Lak igen.

Vårt hotellrum!

Don't stop believing

Phi Phi

Jag tror nog dom flesta har hört talas om Phi Phi öarna, och i onsdags fick jag äntligen åka dit. Började dagen med spöregn vilket kändes mindre bra, men allt som allt blev det en jättemysig dag! Phi Phi är helt klart en av mina favoritöar hitills, det var mysigt och sååå avslappnande stämning, och snorklingen var jättehäftig, neonfärgade fiskar :-)

Glatt gäng i regnet. . .

Efter en hemsk promenad uppåt fick jag den här utsikten!

Avslutade dagen med snorkling :-)

Julen närmar sig?!

Igår julpyntade jag mitt rum lite!
Och idag öppnade jag min chokladkalender som jag helt glömt bort :-)

Myspys!

Ansökan är skickad!

Äntligen har jag skickat in min ansökan för sommaren 2011. Jag blev jätte nöjd med min ansökan och har fått jättefin respons från framförallt syrran och Elin, tack
Så, ni måste hålla tummarna ytterligare ett tag. På fredag får vi svar!

Igår var det party. Otroooligt roligt var det! Sällskapet och humöret var på topp :-) En lång natt blev det, hoppade i säng kl. 06 imorse, så det är dags att sova snart . .