Trött söndag.

Idag vet jag inte riktigt vart min energi kommer ifrån, jag är tokigt trött för vi var ute igår och sen började jag kl. 8.30. Skitbra planering av mig, vi sa att vi "bara" skulle vara ute till sisådär tolv ett, men stupade inte i säng förän vid halv fyra. Men det var det minsann värt, riktigt trevlig kväll i goda vänners lag och karaoke :) Snart slutar Ida och då ska vi iväg och handla mat, för nu har Helena flyttat in till oss och hon har lovat att hon ska laga mat till oss 5 gånger i veckan! Igårkväll när jag kom hem från jobbet stod maten på bordet, mina kära roomies hade lagat potatisgratäng och kött.

Första advent idag också, känns verkligen inte som det närmar sig jul här borta . . idag satt vi vid vattnet på en snackbar och käkade lunch och solen stekte på, riktigt härligt. Har börjat lyssna på julmusik nu iaf! Fick inte göra det tidigare för Ida, men idag så . . nu måste jag bara göra ett besök på IKEA också och köpa lite glögg och pepparkakor.

I veckan väntar två stycken lediga dagar och dom är meer än välkomna, och solen får gärna kika fram den också!

Trevlig första advent på er!

Och tiden bara går . .

Ja Matilda, nu börjar det verkligen bli dags för lite update! Det har varit så mycket på senaste tiden och allt har verkligen gått upp och ner så jag har varken haft tid eller ork att sitta ner vid datorn, och när jag väl har gjort det har jag inte orkat engagera mig i bloggen. Senaste veckan kommer jag knappt ihåg vad jag har gjort, det har varit en del party men annars har det mest varit service på hotellet och lite flygplats. Den här veckan känner jag mig riktigt pepp och dagen har flytit på riktigt bra även fast den har varit skitjobbig med problem hit och dit ..

Nu har vi nästan precis varit och käkat här på hotellet, buffé är ju heelt okej alltså! Men man äter ju på tok för mycket så nu sitter jag och Helena här och exploderar snart. Och apropå Helena så ska hon flytta in till mig och Ida, för Terhi (våran nuvarande huskamrat) ska flytta till Puerto del Carmen, inte så roligt för vi har det jäkligt bra tillsammans i vårat hus. Men nu får Helena styra upp det här med matlagning hemma hos oss, och vi 3 kommer bli ett himla team alltså, haha, det kommer gå åt skogen! Och apropå team, mitt team - Blanca, är förjäkla bra alltså! Vi är bara 8 stycken (7 stycken från torsdag . .) men vi trivs bra tillsammans och har roligt!

Team Blanca på Kickoffen innan Paintball!

Och av våra danska gäster fick jag idag höra att det var snökaos både i Danmark och Sverige. Och vi hade försenat flyg från Finland pga. snöoväder. Så ja, jag behöver väll inte ens säga det, men jag är jääävligt avundsjuk på er där hemma, och jag undrar hur jag ska klara den här vintern utan snö ..

Kickoff nästa!

Idag har jag haft en riktigt bra dag här på Lanzarote, där jag verkligen gått in för mitt jobb! Haft välkomsmöte och sålt utflykter som smör i solsken, jajamensan. Inatt hade jag servicetelefonen för första gången, det är som att ha ett litet barn som måste passas hela tiden, men som tur var så var den tyst heela natten lång! Kan ju hoppas att det fortsätter så inatt också. . Nu laddar jag för Kickoff som vi ska ha imorgon! Mitt jobbargäng, team Blanca har fått i uppgift att se ut och uppföra oss som Greasegänget under eftermiddagen/kvällen .. och vi är laddade kan jag lova! Ska hem och träna lite snart . .

Efter en dag på stranden . .

Alltså, tiden bara flyger förbi här borta. Jag vet inte ritkigt vad jag gör av all tid, eller jo, egentligen har vi faktiskt rätt mycket att göra hela tiden. Det är ju många som tror att vi har ett väldigt glassigt jobb, men nja . . inte direkt. Imorgon är det en ny vecka med mycket service på hotellet, och service har jag inte haft på 2 veckor nu, så det ska faktiskt bli roligt! Det som är mindre roligt är att jag kanske har en av dom tungsta utflykterna på torsdag, och det dagen efter kickoff. Jippijej. Men men, det är bara att bita ihop om det blir så, det som inte dödar det härdar ju som sagt . . Så, kickoff på onsdag! Ska bli riktigt roligt, har väntan på den dagen länge. Vårat team har fått uppgiften att klä ut sig/bete sig som karaktärerna i Grease! Så har ni några superbra tips hur vi ska lyckas och vinna hela skiten, så tell me ;)

Och nu mina kära vänner, har jag äntligen lyckats ta en bild på mig i uniform. Jag har skickat den till några av er, men är det fler som är intresserad så säg till . . Får ju tyvärr inte lägga upp bilder hursomhelst här på bloggen.

Så, jag vill höra vad som händer hemma! Något av intresse borde det ju faktiskt hända?! :)

Halloween
Mer bilder på bilddagboken!

En månad på Lanzarote idag!

Åh, jag blir så glad när ni alla kommenterar så mycket! Fortsätt så, för då blir jag faktiskt mer peppad till att blogga. Jag förstår att ni fortfarande väntar på den där uniformsbilden, men jag har faktiskt inte haft den fina uniformen så ofta den senaste tiden och när jag väl haft det har det varit så stressigt! Men på fredag, då det är flygplats LOVAR jag att ta en bild! Den som väntar på något gott . . Senaste dagarna har knallat på med flygplats, utflykter och party! Tiden bara flyger förbi, och idag har jag varit här på Lanzarote i en månad. Känns verkligen inte som November, idag har vi haft strålande sol och jag har verkligen njutit av båtutflykten jag haft! Och hemma i Sverige har ni snö, jag behöver väll inte ens säga att jag är avis? Fast okej, strålande sol funkar faktiskt det också . . Det går ju iaf inte att åka skidor hemma i Sverige än :b

Den här veckan är det 3 utflykter som står på schemat, 2 lediga dagar, 1 flygplatsdag och en dag då ska jag ska studera en utflykt. Känns helt okej faktiskt. Imorgon har jag en ledig dag och då jag ska njuta av varje sekund och sova, har lite sömn att ta igen . .

Tänker på er hemma väldigt ofta och saknar er! Men ni vet vart jag finns, bara att boka en resa hit, jag lovar att ta emot er med öppna armar på flygplatsen ;)

Helena, Jag & Ida
Dom hjälper mig igenom dom tunga dagarna!