The last week has begun . .

Om en vecka är jag på Istanbul's flygplats, dvs i Turkiet! Och för er som är intresserad av att hälsa på mig så har jag nu fått klartecken från min manager att vi får ha kompisar boende hos oss, i max 2 veckor. Hurra! Är jättenyfiken på vårat boende, är tydligen ett gammalt hotell där vi alla ska bo med eget rum, blir säkert bra. Kommer bli konstigt att bo själv nu bara, efter ett halvår med två andra runt omkring sig jämt.

Och idag lämnade Janni oss, våran Danish Dynamite, jag kommer sakna henne. Så nu har jag åkt på att ha danskarna på välkomsmötet imorgon, för jag kan ju verkligen snacka danska.

Det var något mer jag skulle berätta, men jag håller på att somna sittandes, så det får vänta . .

OBS: Läs inlägget under också!

ATT! My dear friends.

Okej, nu är det såhär att min nya manager vill få in semesterönskningar så fort som möjligt. Jag har två veckor på hela sommaren så självklart vill jag ju träffa så många av er som möjligt då. En vecka kommer jag att önska när lillasyster tar studenten iaf (6-13 juni) Kanske ska jag önska två veckor då?

Men när är ni hemma i Gävle i sommar?! Tell me now.

Timechange, bah.

Jag tror inte att människan är skapt för att kliva upp innan klockan 07.00 på morgonen, no way. Eftersom vi ställde fram klockan till sommartid inatt så blev det ju så, och jag kan ju lova att både jag och Ida var två stycken vrak här på morgonkvisten, och suckade ikapp. Och jag har fortsatt att sucka under dagen, helst vill jag krypa tillbaka ner under täcket . . Hela den här veckan har varit rätt svajig humörsmässigt, har verkligen noll ork/lust/tålamod. Tror det beror på att jag har servicetelefonen, sover jättedåligt och kan inte slappna av ordentligt, sista natten idag som tur är.

Flygplatsdag.

Mitt uppdrag nuförtiden på flygplatsen är att möta alla departure-bussar, alltså bussar med gäster som ska hem utan guide. Nemas problemas, trivs riktigt bra ute i solskenet medans jag vet att dom andra har fullt uppe där inne, hoho. Sen när jag är färdig med det, pallrar jag mig ner till arrival och alla nya  gäster och sätter mig på en buss och åker hem. Lyckades få några timmar siesta idag som spenderades framför Desperate Housewives, för solen hade bestämt sig för att gömma sig bakom massa moln idag, bad tajming. Och sen var det dags för flygplats igen, nu ikväll. Flygplanet var tidigt, vilket betyder att det inte blir en så sen kväll, trodde jag. När vi hade mött alla gäster och jag hade sänt iväg bussen till Blanca, och Mathias åkt iväg till Carmen uppstod ett litet problem. Mathias hade bilnyckeln i fickan. Så det var bara att vänta på att han pallrade sig tillbaka till flygplatsen . .

Party

KICK ON NEXT!

Dream Team på Kick off i höstas

För mycket sömn?

Jag har nog sovit för mycket den senaste veckan, vilket jag aldrig trodde skulle kunna hända. I onsdags när jag var ledig vaknade jag kl. 9.30, igår hade jag klockan på 7.00, inga problem. Och idag är jag vaken en timme innan klockan ringer! What the ..?!  Så jag kanske ska kliva upp och fixa frukost åt mina roomies, men vi får se, ligger ganska skönt här i sängen också . . Idag är det flygplats som gäller. och som alla senaste gånger har jag fått äran att stå och möta alla bussar som kommer med gäster, otrooooligt ansträngande (not). Jag vet inte riktigt vad D tror om mig, att jag kanske inte duger till något annat? Well well, jag trivs bra ute i friska luften och solskenet så! Annars så ska vi förberede oss inför imorgon idag, för imorgon har vi nämligen kick-on, vilket jag är riktigt laddad för! Alla team ska fixa ett framträdande som sedan ska visas upp för dom andra, och vi hade ju ett klockrent Grease-uppträdande i höstas, så det kan ju inte bli sämre än det. Annars imorgon ryktas det om att vi ska ut och åka båt med gratis mat och dricka, vattenskoter och bananbåt. Blir nog riktigt najs!

Movietime

Oh, nu har jag sett en otroligt fin och rörande film, Changeling, baserad på en verklig händelse. Så nu har jag legat här i soffan och snyftat för mig själv . .

I'm singing in the rain

I utlandet finns det verkligen dundermedicin, när jag tidigare hade ont i halsen fick jag ju medicin, och det blev bra redan efter första dosen. Igår hämtade jag äntligen ut min hostmedicin, och den smakade h-e-l-v-e-t-e, men fungerade topp! Så inatt har jag sovit som en prinsessa. .

Idag har jag ledig dag i ösregn, hade ju planerat att jobba på brännan, men det blev inte riktigt så. Nu får jag väll spendera dagen framför någon bra film istället, eller kanske städa lite . .

Kids.

Idag har jag minsann varit i grannbyn och hjälpt till i barnklubbarna. Efter att jag lyckats tagit mig förbi alla vägavspärrningar och hittat Niklas så kunde vi bege oss mot hotellet. Riktigt rolig dag har det varit med högt tempo och många barn, men jag trivdes som fisken i vattnet, och saknade självklart arbetet och alla goá barn på dagis! Men det var trevligt att få göra något annat än det vanliga lixom.

Idag har jag också fått ett datum då jag lämnar Lanzarote. 6 april drar jag till Turkiet! Janni blir den första som lämnar teamet, redan nästa söndag, så snart börjar det jobbiga, att säga hejdå till alla. Buäh, men jag ser fram emot att få åka vidare nu ändå!

Alanya 2008

Oflyt x2.

Och mitt oflyt fortsatte. . Skulle ta ut lite pengar för att köpa mat, och vad händer inte då? Jo, bankomaten bestämmer sig för att käka upp mitt kort! Så nu sitter jag här utan något kort, och lär väll bli utan i några veckor. Men det positiva med det hela var att i samma veva som kortet försvann och jag fick hjälp av den otroligt trevliga receptionisten på International Clinic så lyckas jag fixa recept på hostmedicin, som jag lär hämta ut imorgon, det gäller ju att vara positiv!

Sen placerade jag mig ute på terrassen, och jiiiisses vad varmt det var. Lyckades väll ligga still 10 minuter och sedan blev det rakt ner i poolen, härligt svalkande! Lyckades doppa mig tre gånger  under den timme jag låg ute, tog emot riktigt mycket när det sedan var dags att ta på sig uniformen igen och knalla ner till kontoret!

Oflyt.

Haha, igåreftermiddag var det dags för utflykt till vulkanerna, jag var väll inte sådär jättepepp för ni alla vet ju vid det här laget att utflykter inte riktigt är min grej. Men iaf, jag kommer fram till bussen, och ser att det är A som är busschaufför. Jag blir jätteglad och säger till honom att han är min favoritbusschaufför och han säger att jag är Best Guia. Well well, what a team. Vi hämtar gäster vid två hotell, so far so good, lite krångel med mikrofonen som inte låter så bra bara. Hämtar gäster på ett tredje hotell där det börjar gå utför . . kommer 12st gäster som inte är med på min lista, men som tur var hade jag plats för dom. Vi kör mot  vårat sista hotell och A har nu bytt ut mikrofonen, låter fortfarande dåligt, så jag tar av skumgummigrejen som är på toppen och provar snacka, mycket bättre. Kommer till sista hotell och jag sätter tillbaka mikrofonen som vanligt, möter upp dom sista gästerna och vi är redo att starta utflykten.

Trodde jag . . När jag ska ta mikrofonen är den borta! Den här mikrofonen var nu för liten för "hålet" där den ska placeras, så den har åkt ner under hela den här panelen i fram på bussen. "A, we have a problem", han tittar på mig och där mikrofonen ska sitta och ser inte alltför glad ut. Han får skruva och ta loss hela cd - & ac apparaten för att få fram den, TVÅ GÅNGER. För jag, mina kära vänner, lyckas tappa ner mikrofonen ännu en gång till. "Josefina, what are you doing?!" . . "Oops, I'm so sorry". Försöker lätta upp stämningen i bussen genom att skämta lite att A sa att jag var best Guia, men att han nu antagligen hatade mig, jag lyckas får hela bussen på bra humör iaf och sedan efter att A har knutit fast kabeln till mikrofonen så det är omöjligt att stoppa ner mikrofonen i hålet kan vi äntligen starta våran tur . . .

Men det ska tilläggas att jag och A är fortfarande vänner och han satt och log under hela utflykten och sneglade mot mig. Haha! Ingen busschaufför kommer numera vilja ha mig som guide på sin buss . .

"Good Guia, Good busdriver, Good Team . . But no good microphone"
Avslutande ord från min favoritbusschaufför, jag kunde inte ha sagt det bättre själv!

Sol & värme.

Värmen har hittat till Lanzarote, och det är underbart, samtidigt som det är jobbigt att jobba. Har tydligen dragit in calima här, vilket innebär att det blåser från sahara, så det har varit kvavt och väldigt varmt, men nu börjar det avta. Har njutit genom att ligga ut och sola såklart, men också badat i poolen som inte har blivit alltför flitigt använd under säsongen. Sen har jag kommit igång med mitt promenerande igen också, känns riktigt bra, jag och Janni peppar varandra så nu jävlar! Nu ska jag bege mig över till grannarna på lite chips och dip. So long!

Karneval nr. 2

Ja okej, jag är dålig på att updatera, men det känns inte som att det finns så mycket att skriva. Arbetet knallar på som det brukar göra, hade en riktig s-k-i-t-dag i fredags på flygplatsen och sedan på kontoret, men annars så. Är rätt less på Lanzarote och arbetet här just nu, vill ha något nytt att bita i. Men å andra sidan måste jag njuta av den sista månaden här nu tillsammans me alla underbara människor!

Nu i helgen har jag varit ledig, och det har varit karneval i Blanca. Så i fredags var det tänkt att vi skulle på Dragqueenshow, men blev fast här hemma med diverse lekar och hamnade sedan på Legends & Rooftops med massa karaoke. På lördagen var det dags för karnevalståg igen, som det var förra helgen i Carmen. Så jag och Pauliina pallrade oss in i god tid för att inte missa det, men vi har nog inte riktigt kommit in i spanska-manjana-livet här, tåget började väll en sisådär 45min efter utsatt tid. Men det var värt väntan, riktigt najs och se alla utklädda människor! Sen så drog vi oss hem och hade lite förfest ute på terrassen innan det var dags för party mitt i stan, utomhus! Riktigt trevlig kväll i goda vänners lag :)

För övrigt är jag väldigt less på vårat internet som har fått för sig att börja krångla, och det är därför det inte blir så mycket bilder upplagda på bilddagboken . . But I'm working on it right now! Nu borde jag fräscha till mig lite, är bjuden på middag ikväll minsann.

Back on the island.

Yes, har nu varit tillbaka här på ön i några dagar. Känns ändå rätt bra att vara tillbaka, jag trivs så bra med alla kollegor här så! Och i lördags var det karnaval i grannbyn Puerto del Carmen, så då var det bara att klä ut sig och pallra sig in dit. Riktigt rolig kväll, alla hade verkligen lagt ner energi på att klä ut sig, veery nice! Dagen efter var däremot inte lika rolig, men man mår ju som man förtjänar har jag fått höra.

Lite smakprov på kvällen hade att erbjuda . .

Och idag var det dags för flygplats både dag och kväll, jag får försöka vara på flygplatsen så mycket som möjligt nu innan Turkiet, för där blir det antagligen inte så mycket flygplats alls eftersom jag byter "tjänst". Och apropå Turkiet så kommer jag att åka dit i början på April, kommer vara en av dom första som åker härifrån. Det är jättesnart, tiden springer ju iväg!

Nu är det dags att sova, måste kurera min hals som jag har fått ont i (igen!!!), man kan ju bli tokig . .