En helg i Khao Lak

Helt slut efter en helg i Khao Lak. Igårkväll var det maskeradparty och Khao Lak teamet hade vart ambitiösa minsann, jag kom som jag var! Har Sashia med mig hem därifrån, så det kommer en längre updatering imorgon!

Sashia & Jag

Jungle Trekking

Intensiva dagar minsann. Idag var det Jungle Trekking på schemat med start kl. 07.00 imorse, för att sedan sitta i buss sisådär 2,5h. Första stopp vattenfall, andra stopp elefant trekking & sista stopp kanottur på floden! Helmysig dag. Spenderade tiden på elefantryggen och i kanoten med Sara som jobbat i Marmaris, så nu har vi längtat tillbaka till Turkiet tillsammans

Eva vid vattenfallet

Elefant trekking

Jag + thai på kanotturen

Var hemma vid sisådär 18.30 o då var det bara in i duschen för att sedan åka iväg till Chalong hamnen och båttur. Fin båt, god mat, trött gäng. Men trevlig kväll!

PS: Regn idag också, roligt land de här!

Elephants & Tailors

Nyss hemkommen efter en låång dag. Phuket Town skrev jag ju om tidigare, de känns som igår. Sen var jag iväg på utflykt i djungeln och fick rida elefant bland annat! Sen har jag blivit klokare på kokosnötter, curry, gummiträd, vattenbufflar & aport, jojomensan! Sen ikväll var det middag med Joe Creative Tailor, en skräddare som vi samarbetar med. Mycket trevligt, men alldeles för mycket mat.

Imorgon ska jag rida mer elefant, upphämtning kl. 7.00 imorgon. Time to sleep!

PS: Det regnar igen . . .

Phuket Town

Wow, ni kan ju faktiskt kommentera! Nu lovar jag att blogga varje dag med bilder ;-)

Idag har jag hitills vart i Phuket Town, jättetråkig stad. Märkte när jag var på väg hem att det fanns ett Old Town också, så de kanske är värt ett besök till, kanske. Om en timme ska jag iväg på halvdags safari, ska rida elefant minsann! Det ska ju bli intressant . .

Ni kanske blir lite förvirrade över att jag redan vart i Phuket Town och ätit middag redan kl. 17 osv, men ni får lägga på 5 timmar på den tiden som inlägget skrevs, så är ni på min tid :-)

PS: Det regnar inte idag!

Rainy Thailand

Idag har det regnat heeeeela dagen, eller de har kanske vart uppehåll en timme på hela dagen. Heja Thailand! Men, jag har haft en väldigt bra dag. Sov länge, åt god lunch & har sedan promenerat runt i flera timmar och checkat restauranger, hotell, sevärdheter osv, med avbrott för en Lime Fruit Shake, mums! Fick sällskap av min kollega Simon som var ledig, så det var trevligt. Vi blev förälskade i ett av våra hotell, Sawasdee Village, sjukt fint och mysigt. Såg precis vad det kostade och trillade nästan av stolen. Avslutade dagen med fiskgratäng till middag och har precis packat upp min väska.

Kata Beach, 5 minuters promenad från mig

PS: Om ni inte blir bättre på att kommentera slutar jag blogga!

2010-10-26

Sov sjukt dåligt inatt på grund av bland annat ont i halsen så idag har vart en lång dag. Frukostbuffé på ett av våra hotell som inte ens är färdigbyggt, men det kommer bli jättefint & sedan var det dags att studera Phuket området. Hejsan hoppsan, det är en del att lära sig. Har bland annat sett Big Buddha som en en stoooooor staty på toppen av en kulle och några elefanter på promenad. Sen har jag sett otroligt många fina hotell. Centara Kata är i närheten av mig som ni kan bo på om ni vill komma ;-)

Nu har jag lite beslutsångest över kvällen, ska jag:

1. Gå ut och äta middag som sedan övergår till party tillsammans med delar av teamet

2. Ligga kvar här i sängen och kolla på film

3. Packa upp min väska

Det lutar åt att ligga kvar här i sängen . . .

2010-10-25

Åh vilken bra dag! Igår hade jag riktigt blandade känslor men det berodde nog på min trötthet. Efter 2 timmars sömn besökte jag Anton och fick upp humöret lite. Han är på sjukhuset där han ligger pga en elak thaibakterie i magen. Och sen fick jag sova ytterliggare 11 timmar, ända tills Sashia väckte mig med ett SMS att hon var på väg till mig! Så idag har jag shoppat lite, ätit massa god mat & träffat Sashia, Daphne och Eva. Riktig AYT reunion! Vi besökte såklart också Anton på sjukhuset :-)

Imorgon är det upp tidigt för frukost på ett av våra hotell, tydligen är chefen för TUI Nordic på plats. Så det blir säker trevligt. Mindre roligt är att vi ska träffas kl. 07.10 . . . .

2010-10-24, THAILAND!

Jomenvisst, nu är jag här. Allt har gått bra, men jag är så sjukt trött nu så jag måste ta en powernap innan jag orkar göra några som helst ansträngningar!

2010-10-23

Nu har jag lovat alldeles för många att jag ska komma igång med bloggandet igen, så nu är det minsann skärpning!
Ska strax påbörja resan mot Arlanda och sedan vidare mot Thailand, blir mellanlandning i Bangkok och sedan slutstation Phuket. Känns skitkonsigt. Från Turkiet till Thailand via Sverige på 4 dagar. Har ont i örat, så det känns ju inget vidare, men får hoppas att det inte blir värre!

Tack alla underbara för att ni haft tid att träffa mig nu när jag vart hemma, ni är bäst! Även fast vi inte ses så ofta så finns ni alltid där och har tid för mig när jag kommer hem en sväng.

Leaving on a jetplane, don't know when I'll be back again . .

2010-10-21

På ett tåg mot Gävle från Arlanda. Så har säsongen i Turkiet nått sitt slut och jag är i Sverige på destinationsbyte. Thailand nästa! Har så sjukt blandade känslor, riktigt jobbigt att lämna allt och alla i Turkiet, men innerst inne så har jag ju en känsla av att jag är tillbaka om 5 månader <3

Det är nog dags att ta tag i bloggandet igen, det kommer behövas.