Valborgsmässoafton.

Tiden rullar på. Syrran är fortfarande här, jag har varit iväg på studytrip i sisådär 2½ dag till Kemer, Belek och Antalya vilket var mycket trevligt. Hade planer på att försöka hinna träffa farmor och farfar då vi var i Kemer men det fanns verkligen inte tid till det tyvärr, men åker nog dit på söndag istället då jag är ledig. Och sen har jag resten av Lanzarote pallrat sig hit också, jeej! Ida och Mathias, superhärligt att träffa dom igen. Speciellt Ida såklart, har väntat på henne i hela 3 veckor! Vi kommer få en (till) supersäsong tillsammans känner jag. Imorgon är jag ledig och då är det stranden som gäller, om vädret är på min sida så . . annars blir det shopping!

Och så var det ju tydligen valborgsmässoafton idag också .. är ju lite avis på er där hemma faktiskt, hade gärna varit i Uppsala just nu :)

Valborgsfirande i Uppsala 2008

Besök!

Igår ringde mamma vid sisådär kl. 14 svensk tid. Då hade syrran bestämt sig för att komma hit och hälsa på, för det fanns flygbiljett kl. 18 till ett otroligt löjligt billigt pris. Så nu sitter vi här i soffan tillsammans! Har planerat med några av dom andra att det blir take away kebab till middag och sedan dags för party! Men det blir nog rätt lugnt, ska åka iväg på studytrip till Belek - Kemer - Antalya imorgon och blir borta till onsdag. Och imorgonnatt kommer sista folket från Lanzarote också, Ida & Mathias! Dessvärre får jag ju inte se dom förän på onsdageftermiddag, men den som väntar på något gott :)

Turkiet 2007

SKITDAG.

Idag har jag haft en riktig jävla skitdag. Jag hade mitt första pass själv på guide online, och var ju lite nervös såklart. 5minuter efter att jag börjat ringer telefonen och arbetet pågick konstant tills jag slutade. Jag hann knappt avsluta det jag påbörjade, och det blev bara too much. Men efter att jag kom hem, pratat av mig, tyckt synd om mig själv så känns det lite bättre iaf. Men jag känner mig ju inte sådär jättetaggad inför morgondagen, men det är bara att bita ihop . . .

Om blickar kunde döda . .

Utflyktsstudd

Pamukkale 17/4

Kappadokia 20-21/4

Så mycket buss som jag har åkt senaste veckan har jag nog aldrig åkt i mitt liv, jag ska skriva lite mer om utflykterna sen, men nu dör mitt batteri till datorn snart.

Stranden

Idag är vi alla halft lediga eftersom vi har flygplats ikväll, och börjar kl. 17. Så nu bär det av till stranden för att jobba lite på brännan! Jag tror jag glömmer bort emellanåt vilket underbart jobb jag faktiskt har . . men senaste dagarna har det gått upp för mig flera gånger hur bra jag har det! Jeej.

På stranden i onsdags

Igår hade vi en riktig heldagsutflykt till det omtalade Pamukkale, tokigt lång bussresa var det och själva Pamukkale var tyvärr lite av en besvikelse, men det var häftigt att ha sett det iaf. Men det är nog inte riktigt värt 12timmar bussresa fram och tillbaka för att se det . . Jag ska lägga in lite bilder så fort jag har dom på datorn. Men nu är det stranden som gäller!

Day off

Så har drygt en vecka gått här i Turkiet (jag tänkte skriva Lanzarote först . . ). Vi studerar staden, utflykter och utelivet för fulla muggar. Igår var vi ute och åkte buss uppe i bergen och fick upptäcka äkta Turkiet med vattenfall i bergen, skola och moské, sedan blev vi renskrubbade och masserade på Hamam, och avslutade sedan dagen med Party. Heeeelt okej dag alltså!

Dagen innan var jag till Side, och det är ju faktiskt som ett andra hem efter att jag har varit där på semester 8 gånger. Det mesta var sig likt och det bästa med dagen var nog när jag fick träffa Mehmet, en av turkarna som jobbat på hotellet många år. Har även träffat en av dom andra turkarna jag haft kontakt med under flera år, så det var trevligt!

Och nu har en av dom bästa från utbildningen pallrat sig hit också, Daphne, så det var verkligen ett kärt återseende! Vi kommer att få en otroligt rolig säsong här i Turkiet, speciellt när Ida kommer och joinar oss också.

Idag har vi legat på stranden, och faktiskt badat för första gången! Det var ju inte jättevarmt och vi låg inte i vattnet och plaskade för det var väldigt mycket vågor, men dagen har varit toppen!

Loovely

En bild säger mer än tusen ord . .

Turkiet dag 2

So far so good. Jag trivs som fisken i vattnet verkligen, och har gjort det sen jag kom. Det känns så rätt! Efter en resa från kl. 07.00 på morgonen till 04.00 på natten och 5000kr fattigare på grund av all övervikt anlände vi äntligen till Alanya och boendet Lale. Hitills har det varit lugnt och vi har mest knallat runt och försökt hitta till alla hotell osv, och självklart lärt känna dom nya kollegorna, som verkligen är toppen hitills!

Min & Cecilies lilla filmhörna på flygplatsen i Madrid

Imorgon ska vi fortsätta att studda Alanya, ska vara med på service på morgonen och sedan är det Turkisk afton som gäller på kvällen --> massa god mat!

Ute och letar hotell i Alanya

Frågor? Funderingar?
Kom och hälsa på mig vetja!

(Jag måste tillägga att övervikten faktiskt var för 2pers, men mest mig! ;)

Mellanlandning.

Okej, jag skrev ju igår att jag antagligen inte hade någon möjlighet att skriva här innan jag kom till Turkiet. Så fel jag hade, var tvungen att fixa internetuppkoppling här i Madrid, för vi (jag och Cecilie) åkte minsann på att betala 200€ per person i övervikt på Lanzarote! Och här ska vi snart checka in bagaget igen, kommer bli intressant . . Så nu har jag överfört lite mera pengar till kontot, och hoppas på det bästa! Himla tur att vi får tillbaka dom där pengarna sen . .

Adios Lanzarote - Merhaba Turkiet

Så var det nästan färdigstädad och färdigpackat, har haft fullt upp idag minsann så jag är riktigt less på att städa och packa nu. Fan vad jag grejer jag har! Ska bli intressant imorgon och se hur mycket övervikt jag åker på att betala, jeej. Igår kväll var det party, och även dags att säga hejdå till flera stycken, inte det roligaste alltså och jag har den värsta biten kvar ikväll och imorgonbitti. Men jag säger som min första manager "Vi säger inte hejdå, vi säger På återséende!", I like that.

Snart ska jag ta mitt sista pick och pack och flytta över till villa nr. 2 sista natten, och sen ska vi ut och äta på Lani's ikväll!
Vi får väll se när vi hörs nästa gång, men nästa uppdatering är från Turkiet :)

Couting down . .

Idag har jag haft min sista transfer och flygplatsdag på Lanzarote. Lite sorgligt är det allt, men jag såg iaf till att få ha min favoritbusschaufför, Alfredo både till och från flygplatsen. Och han tyckte minsann att jag skulle komma tillbaka nästa vinter, och då sa jag att jag ville nog vara hemma och åka skidor, men han kontrade då med att man kan faktiskt åka skidor här också, fast på vattnet! Han är så gó! Jag kommer sakna våra busschaufförer jättemycket . .

Ida, Antonio, Gabriel, Alfredo, Me

Igår hade jag ledig dag, som spenderades på hotell Princesa Yaiza och SPA. Jag, Ida och Gunilla fick en hel pool och två olika bastu för oss själva, och sen 30min massage, heeeelt underbart. Man borde unna sig massage oftare, det är tur att det är billigt i Turkiet, vardagslyx. Och sen avnjöt jag och Gunilla glass i solskenet, mums.

Ida & Gunilla

Och nu har jag otroligt nog kommit igång lite smått med packandet, och det är väll på tiden eftersom vi ska flytta ut ur villan på söndag, och sova i den andra villan sista natten. Så egentligen borde jag vara liite stressad nu, men jag har packing time på schemat imorgoneftermiddag och är ledig på söndag, så det ordnar sig alltid!