2010-04-27

Efter en lång dag på kontoret och en busstur har jag nu placerat mig på ett café med datorn, men förhoppningsvis kan jag sitta hemma med datorn imorgon! Planen är att vi ska få trådlöst internet då, men jag hoppar inte högt av glädje förän jag verkligen använt det hemma :p

Jag trivs fortfarande, allt knallar på och imorgon har vi första flygplatsdagen med många flyg, så det ska bli skoj! Vad som är mindre skoj är att det är dag, kväll + natt pass. Men hinner sova lite på eftermiddagen iaf!

Igår var jag ute på en superhärlig promenad, finns jättebra promenadstråk här med otrolig utsikt över havet, ska försöka att komma ihåg kameran nästa gång och ta lite fina bilder!

Snart kommer Stefan och Andreas på besök, det ska bli skoj minsann! Ska göra en liten önskelista med saker som jag vill att dom ta med, tex lösviktsgodis :-)

Side & Manavgat

Idag har jag vart på utflykt. Jag och min nya kollega Sashia har studerat utflykten som vi har till Side och Manavgat. Har ju sett allt några gånger, men det var en heeelt okej arbetsdag. Vi har strosat runt i Side, shoppat, kikat på Manavgats vattenfall, åkt båt och legat på stranden. Bränner lite ansiktet nu ;-)

Har som sagt fått en ny kollega, Sashia från Danmark. Jättehärlig tjej full med energi, så vi kommer nog ha massa skoj tillsammans i sommar!

Alanya måndag/tisdag var super. Jätteskoj att träffa folk från förra säsongen igen, god mat, helt okej party med goda drinkar på Crazy Horse. Ska försöka åka dit emellanåt och träffa alla :-)

Som det ser ut nu får vi internet på onsdag nästa vecka. Så ni får ni ösa på med kommentarer så jag får upp intresset att blogga!

Apollotemplet i Side

Jag & Sashia vid Manavgat waterfall

2010-04-18

Jag lever fortfarande även fast updateringen är låg. Har inget internet hemma och på kontoret fungerar inte facebook. Men jag lovar att ta tag i bloggen när vi fått internet hemma!

Det är ju lite trubbel just nu som ni kanske förstått med alla gäster som är fast här på grund av vulkanutbrotten på Island, men dom lever livet på 5 stjärnigt all inclusive hotell så dom ska väll inte gnälla! Vi väntar mest på information och kan inte göra så mycket mer än att gilla läget.

Imorgon är jag halvledig och på tisdag ledig så jag åker till Alanya imorgon för att träffa alla och lite party! Ska bli jätteskoj minsann :-)

Aspendos Teater

2010-04-12

Idag gör vi ett nytt försök att flytta. Det gick inget vidare igår eftersom det inte fanns någon elektricitet eller vatten i vårt hus. Ja, vi ska faktiskt bo i ett hus med två våningar! Natten har spenderats på ännu ett All Inclusive hotell men med "endast" 4 stjärnor, så vi märkte att vi har blivit väldigt bortskämda på det tidigare hotellet! Men jag har ju fått gratis, lagad mat i en vecka nu, så ska verkligen inte klaga.

Marina och Jenni kör första lasset med väskor nu, och jag väntar kvar här på hotellet med resterande bagage. Jag håller tummarna för att allt går som det ska nu och att jag kan sova i mitt sovrum inatt!

Jag har snackat lite kring hotellpriser på hotellet vi är nu, Club Hotel Falcon i Lara, Antalya. Och med endast frukost så kan man komma undan med riktigt bra priser! Så hittar ni något flyg till bra pris, hojta till så kan jag styra upp med boendet :-)

2010-04-10

Det flyter på med kontorsarbete, hotellbesök och flygplats. Är skittrött nu eftersom jag var på flygplatsen inatt och på dagen, så sängen är skönare än vanligt just nu! Imorgon flyttar vi till Antalya, så jag vet inte riktigt hur det kommer bli med uppdateringar några dagar framöver!

2010-04-08

Idag har jag legat vid poolen, från kl. 10.30 till 16.30, med avbrott för lunch såklart. Temperaturen har vart perfekt, som bra svensk sommar, lite kallt när solen gick i moln och det blåste bara. Det blev inget hamam, det kostade 45€ och det känns lite väl, får ta tag i de där när vi flyttat in till Antalya istället!

Man kan ju tycka att jag har det bra, men jag jobbar faktiskt också, faktiskt! Imorgon natt ska jag ut till flygplatsen vid kl. 02, mindre roligt. Har strykit min uniform alldeles nyss, så imorgon ska den på, premiääär för i år :-)

Jag simmade några vändor i inomhuspoolen på eftermiddagen innan vi åt middag, och turkarna är alldeles imponerade över att man kan simma! Många får inte lära sig att simma i det här landet, så jag kanske ska ta och starta upp en simskola!

2010-04-07

Alltså, just nu känns det som att jag har det för bra för att vara sant. Jag sitter på balkongen på mitt 5 stjärniga all inclusive hotell efter en lång dag i Belek och Antalya. Jag har promenerad, åkt buss, åkt spårvagn och promenerat ännu mer, så nu har jag lite ont i fötterna! Men så värt det, Antalya är jättemysigt samtidigt som det är en rolig stad att promenera runt i :-)

Utsikt från ett av våra hotell i Antalya

Klocktornet & en moské i gamla Antalya

Sen så äter vi ju gratis här på hotellet, både frukost buffén och middags buffén har vart god, inget Wow, men gott! Och det kan ju såklart bli lite för mycket av det goda, men jag njuter den här veckan och sen är det skärpning. Som det ser ut nu så kan vi faktiskt flytta till vårt eget boende på söndag, men inget är spikat än!

Imorgon är jag ledig. Jag hade planer på att åka till Alanya, men folk verkar busy imorgon så jag skjuter upp det. Så istället tänker jag sova länge och sedan lägga mig vid poolen och steka lite. Får se om jag tar tag i att gå på Hamam också!

Istanbul

Nu är jag på ett café på flygplatsen i Istanbul, väntar på mitt flyg til Antalya. Incheckningen på Arlanda tog tid, har nog aldrig väntat så länge i så kort kö. Men till slut så, turkarna har ju hur mycket bagage som helst med sig! Så jag låg ju nästan i underläge med mina 29kg + handbagage. Annars flyter allt på. Jag satt med ett leende på läpparna när vi landade :-)

2010-04-05, Turkiet!

Ja se det snöar, ja se det snöar, det var väll roligt *host* HURRA!
Nu drar jag till varmare breddgrader, vi ses!

2010-04-04

Imorgon åker jag. IMORGON! Den här veckan har verkligen susat förbi med diverse aktiviteter med nära och kära, har haft en superbra sista vecka i Sverige för den här gången. Mindre bra är att min kamera har försvunnit, puts väck borta. Så det får bli ett stopp i Uppsala på väg mot Arlanda för köp av kamera, annars blir det bildlöst här, och det vore ju tråkigt!

Lite av en skräll är att min resväska väger 24kg, haha. Jag har blivit expert på att packa! Är lite småsaker som ska ner bara, så mitt liv ryms på sisådär 25-30kg. Stort tack till Sofia som skrev ut min flygbiljett, du blev min räddare i nöden idag!

Sunshine

Imorse vaknade jag upp till solsken, och sedan dess har jag vart på strålande humör! Har spenderat dagen tillsammans med bästa Linda i Kungsberget med härlig skidåkning i solskeneet, huuur härligt som helst!

Sen blev jag dock lite besviken när jag kom hem och fick reda på att jag ska bo i Belek första tiden i Turkiet, jag var helt inställd på att få åka till Alanya (dumt av mig såklart). Men, sen fick jag höra att vi ska få bo på hotellet Papillon Ayscha med all inclusive, och då kändes det geeenast mycket bättre! Det hotellet är sjukt fint och min kusin + föräldrar bodde där förra året, så jag var och hälsade på över en dag.

Nu är det snart dags för party och jag är sjuukt taggad! Tonight's gonna be a good night!

2010-04-02

Hm, jag är lite förvirrad. Jag har tidigare fått veta att det inte finns några lägenheter redo för oss i Antalya och jag ska därför få bo och jobba nån vecka i Alanya nu när jag kommer ner. Men en tjej i mitt blivande team (som redan befinner sig i Alanya) har skrivit på sin Facebook status nu att hon ska flytta närmare Antalya. Då är ju frågan, vart hamnar jag på måndag?! Haha, det löser sig ju självklart, men det hade ju vart trevligt att få komma till Alanya först och träffa lite folk :-)

Flygbiljett ARN-IST-AYT

Och äntligen fick jag min efterlängtade flygbiljett! Så nu är det verkligen på riktigt. Klockan 12.20 på måndag lyfter planet från Arlanda mot Turkiet, det blir en mellanlandning i Istanbul så dagen blir rätt lång, är inte framme på Antalya flygplats förän kl. 21.20 (Turkiet är en timme före Sverige) och då tar det cirka 2 timmar att åka till Alanya också. Men sen är jag hemma!

Idag har jag vart otroligt duktig och gjort massa nytta som t.ex. gjort en "To-Do-List", och jag har även betat av nästan hela. Bland annat betalat räkningar, ringt samtal och vart till köpis en sväng. Blev en shoppingrunda med mamma och nästan allt var saker jag faktiskt behövde till Turkiet.

Jag blir så glad när jag läser alla mina kommenterade statusar på Facebook, alla är så söta!

Birthday

Stort Grattis på födelsedagen Elin!
Visst var det 20år?! ;)

I helgen får jag träffa dessa snyggingar till och med :-)

2010-04-01

Nu börjar jag bli lite trött på det här sjukt tråkiga vädret. Visst, jag ska väll inte klaga eftersom jag drar iväg till värmen snart och kommer klaga på att det är för varmt där istället. Men det är så grått och slaskigt. Känner mig lite hängig och täppt i näsan, men jag har inte tid att bli sjuk nu så det får bli en dos turk-medicin ;)

Igår insåg jag att jag faktiskt åker snart och har en del att göra innan dess, det blir ju inte bättre av att påsken är under helgen så öppettiderna är begränsade på affärer, dags att planera lite kanske, vad som behöver göras/köpas. Nog för att det mesta går att köpa på plats, men t.ex. vissa hygienartiklar och apoteksprylar vill man ha från Sverige. Har fått beställning på lösviktsgodis också eftersom det inte går att få tag på där nere, samt Marabou choklad, men det kan jag köpa billigt på flygplatsen.

Kanske insåg jag igår att det snart var dags att åka på grund av att jag var tvungen att säga hejdå till dom första personerna, var till Mormor♥ under dagen och sedan hos
Anna på kvällen där jag sa hejdå till Stefan som flyr Gävle under påsken! Men man ska inte göra så stor grej av att säga hejdå, min manager på Lanzarote lärde mig; "Vi säger inte hejdå, vi säger på återseende", och det låter ju faktiskt mycket bättre och lättare att säga.