Oflyt.

Haha, igåreftermiddag var det dags för utflykt till vulkanerna, jag var väll inte sådär jättepepp för ni alla vet ju vid det här laget att utflykter inte riktigt är min grej. Men iaf, jag kommer fram till bussen, och ser att det är A som är busschaufför. Jag blir jätteglad och säger till honom att han är min favoritbusschaufför och han säger att jag är Best Guia. Well well, what a team. Vi hämtar gäster vid två hotell, so far so good, lite krångel med mikrofonen som inte låter så bra bara. Hämtar gäster på ett tredje hotell där det börjar gå utför . . kommer 12st gäster som inte är med på min lista, men som tur var hade jag plats för dom. Vi kör mot  vårat sista hotell och A har nu bytt ut mikrofonen, låter fortfarande dåligt, så jag tar av skumgummigrejen som är på toppen och provar snacka, mycket bättre. Kommer till sista hotell och jag sätter tillbaka mikrofonen som vanligt, möter upp dom sista gästerna och vi är redo att starta utflykten.

Trodde jag . . När jag ska ta mikrofonen är den borta! Den här mikrofonen var nu för liten för "hålet" där den ska placeras, så den har åkt ner under hela den här panelen i fram på bussen. "A, we have a problem", han tittar på mig och där mikrofonen ska sitta och ser inte alltför glad ut. Han får skruva och ta loss hela cd - & ac apparaten för att få fram den, TVÅ GÅNGER. För jag, mina kära vänner, lyckas tappa ner mikrofonen ännu en gång till. "Josefina, what are you doing?!" . . "Oops, I'm so sorry". Försöker lätta upp stämningen i bussen genom att skämta lite att A sa att jag var best Guia, men att han nu antagligen hatade mig, jag lyckas får hela bussen på bra humör iaf och sedan efter att A har knutit fast kabeln till mikrofonen så det är omöjligt att stoppa ner mikrofonen i hålet kan vi äntligen starta våran tur . . .


Men det ska tilläggas att jag och A är fortfarande vänner och han satt och log under hela utflykten och sneglade mot mig. Haha! Ingen busschaufför kommer numera vilja ha mig som guide på sin buss . .

"Good Guia, Good busdriver, Good Team . . But no good microphone"
Avslutande ord från min favoritbusschaufför, jag kunde inte ha sagt det bättre själv!

Kommentarer
Postat av: tessa

Haha men josefiiiine :P

2009-03-15 @ 13:02:31
Postat av: Emilie

Lyckat ;)

2009-03-15 @ 13:11:24
Postat av: Mama

Hahaha! Men Jossan! Hur kunde JAG få ett "sådant" barn. Vet du av att du räddat min dag! Haha!

2009-03-15 @ 15:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback