Day off

Så har drygt en vecka gått här i Turkiet (jag tänkte skriva Lanzarote först . . ). Vi studerar staden, utflykter och utelivet för fulla muggar. Igår var vi ute och åkte buss uppe i bergen och fick upptäcka äkta Turkiet med vattenfall i bergen, skola och moské, sedan blev vi renskrubbade och masserade på Hamam, och avslutade sedan dagen med Party. Heeeelt okej dag alltså!

Dagen innan var jag till Side, och det är ju faktiskt som ett andra hem efter att jag har varit där på semester 8 gånger. Det mesta var sig likt och det bästa med dagen var nog när jag fick träffa Mehmet, en av turkarna som jobbat på hotellet många år. Har även träffat en av dom andra turkarna jag haft kontakt med under flera år, så det var trevligt!

Och nu har en av dom bästa från utbildningen pallrat sig hit också, Daphne, så det var verkligen ett kärt återseende! Vi kommer att få en otroligt rolig säsong här i Turkiet, speciellt när Ida kommer och joinar oss också.



Idag har vi legat på stranden, och faktiskt badat för första gången! Det var ju inte jättevarmt och vi låg inte i vattnet och plaskade för det var väldigt mycket vågor, men dagen har varit toppen!


Kommentarer
Postat av: Elin

Vad härligt det låter :)

2009-04-16 @ 09:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback