Uppslukad i böckernas värld

Senaste dagarna har jag legat fastklistrad vid boken Mias systrar. Otroligt bra bok som berör, eftersom den är byggd på sanna händelser. Om ni ännu inte har läst Mia Eriksson's bokserie Gömda så är det ett hett tips, Mias systrar är hennes senaste bok där hon skriver om 3 kvinnor med stormig relation till familj/pojkvän. Jag blir arg på Sverige när jag läser hur vissa saker gått till, och att man inte blir betrodd och att ofta ingen utredning görs kring misshandel. Det är efter en sån här bok jag vaknar till liv, och vill göra skillnad och ha ett betydelsefullt jobb och hjälpa dessa stackars människor. Kanske är ett jobb på socialen något för mig ändå? Har vart inne på dom banorna tidigare, och genom mitt arbete nu har jag blivit starkare som person, vilket är ett stort plus i ett sådant yrke . .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback