20081028

Idag har jag haft min första riktiga utflykt med 50 personer på bussen. Kändes inte alls bra igårkväll och jag tänkte då självklart "vad fan gör jag här egentligen? varför är jag inte bara nöjd med att vara hemma där allt bara knallar på?". Men nu såhär efter utflykten känns det helt okej, utflykten gick faktiskt över förväntan och gästerna verkade nöjda! Det gav mig ny energi för att fortsätta. Nästa utflykt har jag på söndag, så det är bara att ladda om nu . . Men ska jag vara ärlig så är nog inte utflykterna min grej. Något som däremot är min grej är flygplatsdagarna! Då trivs jag som fisken i vattnet :)

Som många har sagt kommer dom första 6 veckorna att vara jobbiga, och periodvis är det verkligen jobbigt och jag vill bara åka hem på en gång. Men sen finns det dom dagarna då allt flyter på och man gör något bra. I stort trivs jag jättebra och jag tänker inte komma hem förän April! Det finns så mycket jag kan skriva om här egentligen, men vad vill ni veta? Shoot!


Jag på strandpromenaden

Kommentarer
Postat av: Emilie

Vad härligt att det gick bra för dig! :D ..tycker det är lite tråkigt att du kommer vara borta tills april :( saknar dig. Men aa, vi får ses när du kommer hem! Kanske dags att komma och hälsa på mig då ? ;):b

2008-10-29 @ 21:11:04
Postat av: Martin

Vad är det som är jobbigt? Varför vill du åka hem när det inte är plusgrader hemma och hur ser en normal dag för dig ut?

2008-10-30 @ 02:09:02
Postat av: Anonym

Hej du!

När kommer bilden på dej i "uniformen"? Vi väntar och väntar...

Ia och jag är i Hudik. Fanny och Vendela är också här.

Alltid kul att läsa om hur du har det.

Ha det!

Wolfinnan

2008-10-30 @ 09:18:23
Postat av: Matilda

Heeej!



Jag undrar också om uniform-bilden? Här har det blivit snö! Igår var det blask.. men nu är det i ordning igen. Vi har inga vinterdäck med oss dock. haha! Så förhoppningsvis blir det plus och ingen snö nästa vecka när vi ska bila hemåt. Konstigt att veta att du har varmt nu.. Det är alltid fram och tillbaka med hur man känner att man har det. Försök att se till att njuta. Det är ändå en så kort tid om du tänker på hela livet du kan vara hemma sen..!

2008-10-31 @ 17:24:22
Postat av: Hanna

jag har kommit hem från kina nu och det var helt fantastiskt! Beijing var en mycket speciell stad med helft FANTASTISKT UNDERBARA människor.

Och vilka utlyfkter! Tänk om du skulle hålla i såna mastiga utflykter som finns i Beijing.......!!!!!!

Det kanske går lättare på utflykterna om man försöker tänka att det är roligt att berätta saker för andra. Fast alla är ju olika.

Jag tycker det är jätteroligt att sitta och berätta saker för andra med entasuiasm och engagemang - det är väl då man vill och orkar lyssna - liksom gäller säkert alla turister - äh, du vet säkert allt det där.. jag ska inte predika mer.

Jag är bara så upprymd över det jag fick uppleva i Peking (Beijing).



ps. jag vill fortfarande komma i början på jan

2008-11-02 @ 08:06:20
Postat av: Jeff

vi har snö, vi har snö dansa snödans



.. synd att snö suger :(

2008-11-02 @ 19:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback