Hejdå Julen.

Så har det varit jul också, och det blev ju en speciall sådan här på Lanzarote. Men vi gjorde ju självklart det bästa av situationen och hade en riktigt trevlig dag tillsammans. Började dagen som vanligt med service, sen var det dags för dans runt en vulkan och jag fick äran att vara tomte också! Kvällen spenderade vi i min, Ida och Helenas villa där vi lagade mat och tittade på filmen The Holiday. Och vi åt ju självklart alldeles för mycket gott . . men vi hade mat över till dagen efter då vi käkade lite rester och tomtegröten som jag hade lyckats koka, de ni! Sen dog jag, Mariella och Ida ute på solstolarna några timmar . . Och som det ska vara på juldagen så var vi ju självklart ut på kvällen. Riktigt skoj! Osså har vi haft nisse-lek under decembermånad också, vilket har gått ut på att man fick en person första december så man sedan skulle vara extra snäll emot och busa lite med fram till julafton. På julafton skulle man gissa vem som hade varit extra snäll mot en, och sedan få en juleklapp. Jag fick en parfym från Mariella! Och Ida fick ett Lanzarote-fotoalbum med bilder i som jag skrivit lite till av mig, och söta Ida började gråta ..  :)

Annars så har jag brytit ihop under arbetstid för första gången också, men tack och lov hade jag Mariella vid min sida som fick mig på bättre humör. Jag måste verkligen lära mig att när jag jobbar är det uniformen som ska ta skiten, inte jag, men jag jobbar på det. Har under senaste tiden fått höra att jag är väldigt duktig, och att det inte märks att jag endast jobbat några månader, det är alltid kul att höra! :)

Annars knallar det på nu, vädret verkar gå mot det bättre och idag är det riktigt varmt ute! Tyvärr har vi gömt oss inomhus med massa arbete, men men .. förhoppningsvis håller vädret i sig nu! Jag kan ju inte komma hem i Februari och vara blek . . Osså var det ju nyårsafton snart också, som det ser ut nu blir det middag med alla kollegor i Puerto Del Carmen, och jag har lyckats få ledig dag på nyårsdagen, thanx for that! Annars nu i veckan så får vi en ny kollega i vårat team imorgon, en Charlotte från Danmark, och henne ska jag minsann vara buddy åt! Ska bli skoj :)

Nu vill jag ha en update hemifrån, hade alla en bra jul? Vad händer på nyår? PUSS!

Juldagen


Julafton

Kommentarer
Postat av: Emilie

Jag tycker du får se till och skriva nått här nu :b

2009-01-07 @ 15:19:05
Postat av: Elin

Tack =)Du kommer hitta en du också, när du minst anar , det gjorde jag :P Nej, tyvärr så har han inte någon kompis som jag tror du skulle gilla.Kramar!

2009-01-07 @ 23:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback