Frisören

Eftersom vi inte har alltför mycket att göra på jobbet nu för tiden så planerade vi in ett frisörbesök idag. Först hämtade Jenny mig på kontoret för att vi skulle äta typiskt turkmat på turkrestaurang och sedan mötte vi upp Ida och satte oss i frisörstolarna. Det roliga i det här landet är att dom är flera stycken som håller på med ens hår samtidigt, t.ex. när dom skulle torka mitt hår var det två personer som stod mer varsin hårtork & när dom skulle lägga slingorna fixar den ena färgen och den andra fixar folien, när dom höll på med Jenny var dom till och med 3st! Men duktiga är dom och jag slog till på pedikyr, hår/huvudmassage och färgning av ögonbryn när vi ändå höll på. Nu är jag brunett igen. Har försökt ta bild på det men det gick inget vidare, men jag kommer ju faktiskt hem om en vecka så då får ni se det live . . Måste försöka få lite färg i ansiktet också, men det blir kanske inte det lättaste för veckan verkar bjuda på regn!

I lördags var vi bjuden på guidemiddag, vårt stora team på 6 personer. Mycket trevligt med god men alldeles för mycket mat. Blev några drinkar på Crazy Horse också innan vi bestämde oss för att göra kväller ganska tidigt, är ju inte så mycket folk i rörelse längre.

Jenny & Jag

Lena & Venla

Ida & Henriette

Men nu har Lena åkt också, så nu är vi bara 5st kvar. Helt tomt på Lale (där 3 av oss bor) . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback